0080: PSIKOLOGI DAN RAHASIA PUNGGUNG

Oleh: Hakam Ahmed ElChudrie




Punggung dan paha merupakan pusat segala pergerakan badan. Ia menentukan cara anda bergerak memajukan diri anda dalam kehidupan.Terdapat 5 bentuk punggung dan paha yaitu seimbang, bulat, rata, besar dan tinggi. Yang mana satu anda punya?

  • Punggung Bulat -

Orang yang mempunyai punggung bulat adalah seseorang yang berjiwa kental, idealistik, periang, senantiasa bersemangat, pandai mengurus perbelanjaan, suka bersosial dan bisabergaul dengan sesiapa saja. Kuat mengarungi segala cobaan hidup, cabaran yang baik atau yang buruk.


  • Punggung Seimbang -

Paha dan punggungnya seimbang. Tidak terlalu besar. Tidak terlalu kecil. Tidak terlalu bulat. Tidak terlalu rata. Orang begini dikatakan seorang yang tenang dan pemurah. Bakal ibu dan bapak yang baik. Seorang ibu yang sangat penyayang. Seorang bapak yang jelas pemikiran ke mana arah tujuan keluarganya dan sangat sukses dalam kerjayanya. Perjalanan hidup teratur tanpa banyak masalah dan stabil.


  • Punggung Tinggi -

Punggung tinggi ke atas. Orang ini dikatakan mempunyai daya seks yang sangat tinggi. Sangat disukai orang banyak. Tidak menceritakan aib orang lain. Hatinya tidak mudah sensitif dengan kata-kata yang diucapkan orang lain. Suka bersenang-senang. Orang ini suka membuat sesuatu mengikut hati dan perasaan, bukan fikiran, menyebabkannya sukar mendapat status tinggi dalam masyarakat.


  • Punggung Besar 

Orang yang punggungnya besar dan paha besar adalah seorang yang romantik. Subur. Sehat. Penuh rasa cinta. Sanggup melakukan apa saja demi mencapai cita-cita.. Ceria, pemurah dan bijak menguruskan keuangan. Baginya tidak ada yang mustahil. Segalanya bia diatasi. Jenis “tiada masalah”. Senantiasa mengukur keberhasilan diri dengan jumlah harta dan uang yang mampu dikumpulkan.


  • Punggung Rata -

Punggungnya rata atau hampir sama rata dengan badan. Ia melambangkan empunya diri yang lurus, bijak dan terlalu idealistik. Tidak pandai mencari peluang berniaga. Jika perempuan, ia dikatakan tidak subur dan tidak mempunyai anak lebih dari satu. Tidak mempunyai perencaan masa depan yang jelas. Terlalu berserah kepada keadaan tanpa ada insiatif untuk memajukan diri.


ref: Ensiklopedia Petua Melayu Lama

0 komentar:

Posting Komentar

Copyright © KAJIAN ISLAM SEPUTAR SEKS - DONK 2014-2015
Ikuti Kami di Facebook & Fans Page