0539. KELEBIHAN SAYYIDATINA AISYAH

• Kang Leo


KELEBIHAN SITI ‘AISYAH RA

Aisyah RA berkata :
“Aku diberi oleh Allah 9 perkara yang tidak diberikan kepada wanita lain yaitu:

1. Jibril turun dengan membawa potretku pada tapak tangannya ketika mendatangi Rasulullah dan menyuruhnya untuk mengawini aku.

2. Nabi SAW mengawini aku yang masih gadis dan tidak ada wanita lain yang dikawini dalam keadaan gadis.

3. Nabi SAW wafat dengan kepala beliau dipangkuanku.

4. Nabi SAW dimakamkan di rumahku.

5. Sering datang wahyu kepada Nabi dan aku sedang berselimut diranjangku.

6. Aku putri khalifah dan kawan Rasulullah.

7. Pembebasanku dari tuduhan yang keji turun dari langit. (S. Annuur : 10-11)

8. Aku diciptakan baik dalam keluarga yang baik dan untuk orang yang baik.

9. Aku dijanjikan oleh Allah pengampunan dan rizki yang mulia (syurga)

==========================

mari menjadi wanita yg lebih baik
demi "hidup" yg haqiqi

LINK ASAL :
https://www.facebook.com/groups/kiss.donk/permalink/627952837242474/

0 komentar:

Posting Komentar

Copyright © KAJIAN ISLAM SEPUTAR SEKS - DONK 2014-2015
Ikuti Kami di Facebook & Fans Page